Zeszyt naukowy 13
Wydanie: 2010
Liczba artykułów: 1
„Zeszyt Naukowy nr 13. Zarządzanie nr 3” zawiera 10 opracowań przygotowanych przez studentów WSZiB, dotyczących istotnych aspektów zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. W artykułach poruszana jest tematyka z następujących obszarów: outplacementu, zarządzania jakością, organizacyjnego tworzenia wiedzy zgodnie z koncepcją japońską, oceny efektywności przedsięwzięć inwestycyjnych, merchandisingu, marketingu relacji, efektywności marketingu wystawienniczego, problematyki komunikacji interpersonalnej, istoty perswazji i manipulacji, komunikacji niewerbalnej oraz programowania neurolingwinistycznego. Agnieszka Drzewniak przedstawia pracę o charakterze przeglądowym, która dotyczy problematyki outplacementu, zwłaszcza w zakresie oceny skuteczności procesów restrukturyzacji zatrudnienia. Małgorzta Gwóźdź i Gabriela Moskal omawiają wybrane techniki merchandisingu wraz z ilustracjami praktycznego zastosowania reguł w placówkach detalicznych. Piotr Michalec przybliża znaczenie programowania neurolingwistycznego w procesie negocjacyjnym. Agata Murzańska przedstawia proces zawierania transakcji w aspekcie komunikacji, omówione zostały zasady rządzące grami. Olga Strukowska-Kozień w pierwszym opracowaniu charakteryzuje ujęcie procesowe marketingu relacji, a w drugim przybliża reguły wpływu społecznego według R. Cialdiniego. Elżbieta Titis omawia cechy współczesnej organizacji opartej na wiedzy zgodnie z koncepcja japońską. Paweł Wojciechowski przybliża znaczenie norm jakości w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Urszula Wygoda podejmuje próbę oceny efektywności i skuteczności udziału przedsiębiorstwa w targach. Marta Zakrzewska omawia funkcje komunikacji interpersonalnej w procesie negocjacyjnym. Wysoki merytoryczny walor opracowań daje możliwość wykorzystania materiałów w procesie dydaktycznym WSZiB. Magdalena Kowalska-Musiał