BRAND ARCHETYPES AS ILLUSTRATED BY A KRAKOW SCHOOL OF HIGHER EDUCATION

()

Gabriela Handziak, Bartosz Kaczmarczyk

The aim of the article is to introduce issues related to brand archetypes and discuss their use in marketing. The issues were based on the general theory of archetypes by Carl Gustaf Jung from the early 20th century. The article also presents the results of the authors’ own research on the brand archetypes of the School of Banking and Management in Krakow. The quantitative research examined how respondents perceive the college’s brand as internal recipients, which allowed for matching the appropriate brand archetype to the college by interpreting the respondents’ responses.

.

Jak bardzo interesujący był ten artykuł?

Kliknij na gwiazdkę, aby zagłosować

Średnia ocena / 5. Głosów:

Jak narazie nikt nie głosowal.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search
Editorial Office

Editor-in-Chief:
dr Magdalena Kowalska Musiał – Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie

Editors: 
Management and Computer Science:
dr Artur Figurski – Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie,
dr Paweł Kawa – Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie,
dr Janusz Majewski – Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie

Finance and Accounting:
mgr Zofia Wydymus – Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie,
dr Magdalena-Kowalska Musiał – Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie

Redakcja językowa (j. angielski):
mgr Janusz Szczygieł – Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie

Assistant Editor:
dr Bartosz Banduła – Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie